Przejdź do menu głównego Przejdź do treści
27-04-2020 13:05 Brak

Informacja WMODR


Bazarek

Na wiosnę handel kwitnie!

W nurcie nowych technologii WMODR powołał do życia platformę sprzedażową – wirtualny Bazarek, aby zapewnić ciągłość pracy lokalnym przedsiębiorcom, których codzienna działalność została ograniczona przez pandemię COVID-19.

Wielu z producentów warzyw i owoców ma dziś ograniczony zbyt swoich produktów z powodu zamknięcia targowisk oraz innych miejsc, do których dostarczali swoje produkty np. barów, restauracji czy stołówek. Narzędziem wspomagającym sprzedaż i dotarcie do konsumentów jest platforma FB ośrodka, na której udostępnionych zostało 19  powiatowych grup dyskusyjnych „Bazarek WMODR”. Producenci nieodpłatnie zamieszczają tam swoje oferty sprzedaży owoców, warzyw, żywności tradycyjnej i regionalnej, wyrobów przetwórstwa rolno-spożywczego wyprodukowanych w gospodarstwie rolnym, produktów pszczelich, krzewów, roślin ozdobnych oraz materiału szkółkarskiego, a kupujący zgłaszają chęć kupna określonego asortymentu.

Damian Godziński, Dyrektor Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Olsztynie podkreśla, że przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności i bezwzględnego przestrzegania zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego możliwe jest zachowanie miejsc pracy, rolniczych dochodów i zaopatrzenia mieszkańców.

Sam ośrodek nie jest pośrednikiem w transakcjach, pełni rolę inicjatora akcji zachęcając klientów do korzystania nowoczesnych narzędzi rynkowych i rozwijania swoich e-biznesów w grupach tematycznych Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknieFB WMODR.

 

Doradztwo na miarę potrzeb w WMODR Olsztyn.

Ośrodek wdrożył nowe narzędzia kontaktu z rolnikami, aby skutecznie doradzać i rozwiązywać bieżące problemy pomimo barier komunikacyjnych.

Codzienny rytuał pracy zmienił swój wymiar ale nie jakość  świadczenia. Zgodnie z zaleceniami rządu, w dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz interesantów, w Ośrodku został wprowadzony system pracy zdalnej uzupełniony świadczeniem dyżurów pracowników w miejscu pracy tj. w Centrum w Olsztynie i w Oddziale w Olecku oraz w Powiatowych Zespołach Doradztwa Rolniczego. Doradcy terenowi czuwają nad płynnością pracy, na bieżąco wypełniając wnioski pomocowe.

Wraz z wejściem w życie obostrzeń związanych z pandemią COVID -19 uruchomione zostały dodatkowe narzędzia kontaktu z klientami. Ograniczenie pracy w pełnej interakcji stworzyło okazję do wykorzystania nowych technologii i rozwiązań IT celem realizacji bieżących zadań Ośrodka bez zakłóceń.

Na stronie wmodr.pl działa cz@t, który umożliwia specjalistom Ośrodka stały kontakt z rolnikami. Porady udzielane są w zależności od wybranej kategorii branżowej, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00. Na pytania odpowiadamy również korzystając z sekcji wmodr.pl/kontakt, poprzez formularz kontaktowy.

Kolejna z dostępnych form kontaktu to bezpłatna, mobilna aplikacja ODR Olsztyn za pośrednictwem, której można nie tylko umówić spotkanie z doradcą ale monitorować informacje o terminach atestów opryskiwaczy, polis ubezpieczeniowych, śledzić aktualne zagrożenia wynikające z pojawienia się organizmów szkodliwych w uprawach. Instalując aplikację z  play.google.com zyskujemy dostęp do aktualności branżowych i opieki doradcy.

Nowa strategia komunikacji uwzględnia również potrzeby interakcji samych rolników. Z myślą o dedykowanej, bezpiecznej przestrzeni wirtualnej  stworzone zostało Forum. Platforma komunikacyjna forum.wmodr.pl ułatwia wymianę informacji, doświadczeń z zakresu rolnictwa i Wspólnej Polityki Rolnej oraz dobrych praktyk.

Ośrodek dokłada wszelkich starań, aby w tym szczególnym czasie wszyscy klienci zostali otoczeni opieką doradczą i informacyjną. Specjaliści WMODR pracują już nad kolejnymi rozwiązaniami, które pobudzą lokalną przedsiębiorczość wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom rynkowym.

Materiał video

Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym okniehttps://drive.google.com/open?id=1SvoLqDlGxeSsdiDZ5lssWzCrDRInk317